Welcome to Our Website

Tesla düşerse ABD elektrikli araç pazarında yok olur

Gazeteoksijen’in çeviri haberine göre, Çin’de faaliyet gösteren onlarca otomobil şirketi bu yıl 71 yeni bataryalı elektrikli modeli satışa sunmayı planlıyor. Birçok yeni model daha cesur bir görünüm ve daha fazla depolama alanı için daha uzun kaputlara sahip. Otomobiller frenlemeyi iyileştiren daha büyük lastiklere sahip. Koltuklar daha kalın ve daha konforlu. Bataryalar her zamankinden daha küçük, daha güçlü ve daha hızlı şarj edilebiliyor.

Değişiklikler, otomobilleri Çin’deki müşteriler için daha da çekici ve yurtdışında daha rekabetçi hale getirmeyi amaçlıyor. Plug-in hibrid otomobillerin yanı sıra bataryalı elektrikli otomobiller de satışları benzinli otomobillerin ve üreticilerinin elinden alıyor.

Çin de sürücüsüz araçlara yönelik teknoloji ve düzenlemeler konusunda ilerleme kaydediyor. Yetkililer bu hafta daha yetenekli otonom araçlar için veri güvenliği düzenlemelerini onayladı. Çin’de de otomobil üretip satan Amerikan elektrikli araç şirketi Tesla’nın yanı sıra Tesla’nın başlıca küresel rakibi BYD ve Çin’in otomobil sektöründe uzun süredir faaliyet gösteren Nio’nun da aralarında bulunduğu beş Çinli üreticinin otomobillerine onay verildi.

Onaylar, Çin hükümetinin, otomobil endüstrisinde gelecekteki rekabet gücünün merkezi olarak görülen sürücüsüz araçların geliştirilmesini teşvik etme konusundaki arzusunu gösteriyor. Bu teknolojiyi kullanan bataryalı elektrikli araçlarla, plug-in hibrit veya benzinli araçlara kıyasla daha uyumlu ve Çinli şirketler bu sistemlerde lider olan Tesla’yı yakalamaya çalışıyor.

Amerika Birleşik Devletleri’nde Tesla’nın Otopilot adı verilen özelliği bir dizi hükümet güvenlik soruşturmasına konu oldu. Ancak Çin’de düzenleyiciler ve halk, teknolojiyi insan sürücülere güvenmekten daha güvenli olarak görme eğiliminde.

TEKERLEKLİ ROBOT DEVRİ

Çinli otomobil üreticileri sürücü destek yazılımlarına büyük yatırımlar yapıyor. Jiyue’nin tasarımdan sorumlu başkan yardımcısı Frank Wu, elektrikli bir otomobilin tekerlekli bir robot haline geldiğini söyledi. Şirket, Çinli bir otomobil üreticisi olan Zhejiang Geely ile Çin’in başlıca yapay zeka şirketlerinden biri olan ve Tesla’nın Çin’deki sürücüsüz araç çalışmalarında ortağı olan Baidu’nun ortak girişimi.

Daha iyi bataryalar ve düşen maliyetler Çin’in elektrikli otomobiller konusundaki atılımını destekliyor. Güneydoğu Çin merkezli ve dünyanın en büyük elektrikli otomobil bataryası üreticisi olan CATL, geçen hafta Pekin otomobil fuarında yaptığı açıklamada, en yeni bataryasının 10 dakikalık bir şarjla 595 km menzil sağlayacağını duyurdu. Şirket, 30 dakikalık tam şarjın ise 1000 km’lik bir menzil sağlayacağını söyledi.

SEKTÖRDE KİMYA VE MÜHENDİSLİĞİN ÖNEMİ ARTTI

CATL’nin elektrikli otomobil işinin baş teknoloji sorumlusu Gao Huan, bu mesafelere ulaşmanın son derece yüksek hassasiyetli kimya ve mühendislik gerektirdiğini ve “her bir nano parçacığı doğru yere koymayı” gerektirdiğini söyledi.

Bu gelişmeler sayesinde otomobil üreticileri daha küçük bataryalar kullanarak otomobillerin iç mekanlarında yer açabiliyor ya da bataryayı aynı boyutta tutarak daha fazla menzil elde edebiliyor.

Ekstra alanın çoğu, daha fazla diz mesafesine sahip daha geniş arka koltuklara gidiyor.

Çinli elektrikli otomobil üreticisi XPeng Motors’un tasarım genel müdürü Wang Tan, “Arka koltuğa daha fazla odaklanacağız, o kısmı daha çekici hale getirmek istiyoruz” dedi.

Elektrikli araç üreticileri eskiden araçları mümkün olduğunca hafif tutmaya öncelik verirlerdi, çünkü bir aracın yeniden şarj edilmeden önce ne kadar uzağa gidebileceği konusunda en önemli şey ağırlık. Ancak daha güçlü bataryalar artık elektrikli araçların daha uzun ve daha ağır olmasını sağlıyor.

TASARIM ANLAYIŞINDAKİ DİKKAT ÇEKEN DEĞİŞİM

Çinli otomobil üreticileri de BYD tarafından fuarda sergilenen mavi-yeşil Denza Z9GT sedan gibi daha kenarlı tasarımları benimsiyor. Hafif ama maliyetli alüminyum tasarımdan uzaklaşarak daha ağır ama daha ucuz çelik alaşımların daha yüksek oranda kullanıldığı otomobiller üretiyorlar.

Geely’nin küresel tasarımdan sorumlu başkan yardımcısı Stefan Sielaff, alüminyum gövde panellerinin daha kavisli olması gerektiğini ve çeliğe dönüşle mümkün olan daha keskin hatlara izin vermediğini söyledi.

Çin’in yanı sıra denizaşırı ülkelerdeki müşteriler de giderek daha seçici oluyor. Çin’de her ikisinin de pazarı büyümeye devam etse de, pek çok kişi sadece bataryayla çalışan otomobiller yerine plug-in hibrit satın alıyor.

APPLE’IN YAPAMADIĞINI XİAOMİ YAPTI

Pekin fuarındaki tüm elektrikli otomobiller daha büyük ve daha geniş değil. Çinli akıllı telefon üreticisi Xiaomi, ilk elektrikli otomobili SU7 spor sedanı sergiledi. Teknoloji şirketi, Apple’ın uzun yıllardır düşündüğü ancak gerçekleştiremediği bir hamleyle otomobil pazarına girmiş oldu.

SU7 dışarıdan bakıldığında Porsche Taycan elektrikli otomobille neredeyse aynı görünüyor. Ancak Çin’de 140 bin ila 275 bin dolar arasında değişen Taycan’ın beşte birinden daha ucuza mal oluyor.

TESLA DIŞINDA BİZDEN İYİ OLAN YOK

Xiaomi CEO’su Lei Jun, otomobil fuarında dolaşırken hayranlarından oluşan bir kalabalık tarafından ilgiyle izlendi. Jun, SU7’nin tanıtımında yaptığı konuşmada kendine güvenini dile getirirken bir rakibi hakkında endişelerini de paylaştı ve “Tesla dışında, bizden daha iyi kimse yok gibi görünüyor” dedi.

Çinli otomobil yöneticileri, fuarda herhangi bir yeni otomobil tanıtmayan Tesla’ya karşı sürekli olarak saygı ve korku karışımı bir tutum sergiliyor. Geçtiğimiz hafta Tesla, bu yılın ilk çeyreğinde satışlarında yüzde 9, kârında ise yüzde 55 düşüş olduğunu ve dünya çapındaki çalışanlarının onda birinden fazlasını, yani 14 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını açıkladı.

BATI GERİ KALIYOR

Buna karşın, köklü Batılı otomobil üreticileri otonom sürüş konusunda geri kalıyor ve elektrikli otomobillerde arayı kapatmaya çalışıyor.

General Motors ve Ford Motor son beş yılda Çin’deki pazar paylarının çoğunu kaybetti. Ford, 2020 yılında Pekin otomobil fuarında hakkında en çok konuşulan otomobil olan Mustang Mach-E elektrikli otomobilini tanıttı. Ancak idari sorunlar üretimin bir yıldan fazla gecikmesine yol açtı ve halkın ilgisi bu süreçte yok oldu.

Ford bu yıl, devasa beş litrelik V-8 benzinli motorlar ve dört egzoz borusu ile donatılmış çok farklı Mustang’leri öne çıkarmaya karar verdi.

TESLA KAYBEDERSE ABD PAZARDA YOK OLUR

Chrysler’in eski CEO’su olan ve şu anda Şanghay’da elektrikli otomobil endüstrisi danışmanlığı yapan Bill Russo, Tesla’nın elektrikli araç pazarında ABD’den tek güçlü küresel rakip olarak ortaya çıktığını söyledi.

“Eğer Tesla da kaybederse, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm elektrikli araç pazarı da Tesla ile birlikte yok olur” dedi.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir